۲ آبان ۱۴۰۳، ۸:۴۵

بهفر عنوان کرد؛

بهره‌برداری از سامانه هوشمند ثبت فرآورده‌های غذایی و آشامیدنی

بهره‌برداری از سامانه هوشمند ثبت فرآورده‌های غذایی و آشامیدنی

مدیرکل فرآورده‌های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو، از آغاز به کار سامانه هوشمند صدور پروانه الکترونیک برای فرآورده‌های غذایی و آشامیدنی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، عبدالعظیم بهفر گفت: سامانه صدور پروانه الکترونیک برای فرآورده‌های غذایی و آشامیدنی اکنون به بهره‌برداری رسیده است.

وی افزود: این سامانه با هدف کاهش زمان رسیدگی به درخواست‌ها، حذف مراجعات حضوری متقاضیان و اتصال به درگاه ملی مجوزها فعالیت خود را آغاز کرده است.

بهفر در ادامه با اشاره به قابلیت‌های این سامانه گفت: امکان اتصال برخط به سامانه مرکز مالکیت معنوی و سامانه جامع تجارت، تسهیل دسترسی به اطلاعات فرآورده‌های تولید داخل و وارداتی و ایجاد شبکه‌ای یکپارچه از این اطلاعات از جمله ویژگی‌های مهم این سامانه است.

وی اظهار امیدواری کرد: با ثبت و بررسی اطلاعات مواد اولیه و محصولات تولیدی، امکان تشخیص محصولات مجاز از غیرمجاز و تقلبی فراهم می‌شود. همچنین نظارت‌های دقیق‌تر بر شاخص‌های ایمنی و سلامت و رهگیری کالاها امکان‌پذیر خواهد شد. با توسعه سامانه و الصاق شناسه رهگیری، مصرف‌کنندگان نیز قادر خواهند بود اصالت و سلامت محصولات را استعلام کنند. و این سامانه گامی مؤثر در پایش و رصد محصولات عرضه شده به بازار است و نقش مهمی در ارتقای سلامت جامعه ایفا خواهد کرد.

کد خبر 6265856

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha